Velkommen til SjakkDuell Oslo!
Velkommen til Oslo-sjakken 2026!
Ambisjonsnivået er høyt. Vi ønsker å få med samtlige 62 ungdomsskoler i Oslo! Men det er litt trangt om plassen. Så inntil videre må vi begrense til 20 skoler. Det blir rett og slett «førstemann til mølla».
Om stor interesse – noe vi håper på – må vi se hva vi kan få til. Men uansett, lurt med raskpåmelding!
Tilbudet består i at vi besøker skolen og fikser alt med organisering og gjennomføring av en skoleturnering. Se Om det praktiske.
Og det hele ender altså opp med en stor finale der vi kårer BYENS BESTE SJAKKSKOLE!
Prosjektet er finansiert av Oslo kommune. Det koster ingen ting for skolene.
Det er bare for skolene å finne en dato som passer i kalenderen over og ta kontakt på mail til olga@stormester.no eller simen@ntg.no, og vi ordner resten. Vi lager en påmeldingsside der elevene kan melde seg på. Så kommer vi med alt utstyr og står for gjennomføring. En turnering tar maks to timer.
Vårt mål er å stimulere lokale sjakkmiljøer. Det trengs gjerne ikke mer enn å sette fram brett og brikker og ungdommer finner ut av resten. Det viktigste er det jevnlige arbeidet, men et stunt som dette kan gi «et lite push».
Husk: Sjakk er bra for konsentrasjonen! Bruk hodet, spill sjakk!
Siste nytt
62 ungdomsskoler
29 videregående skoler
115 barneskoler





