oslo
Bærum
asker

Nordstrand Open 2026

Nordstrand Open ble arrangert 25. Februar på Nordstrand skole og ble dermed årets første turnering i Oslosjakken. Skolen stilte med 19 sjakkivrige elever og økte deltakelsen fra i fjor med hele 19%!

Turneringen ble gjennomført svært effektivt da elevene var veldig gode til å opprettholde turneringsregler, holde støynivået nede og unngå for mange ulovlige trekk, slik oppførsel ønskes og verdsettes når finalen på Rådhuset skal spilles. Nordstrand skole stiller også med deltakere fra hvert trinn i finalen. til tross for at de kun er de 6 beste fra skolen som gikk videre og det i fjor kun ble 8. klassinger klarte de i år å få noen nye og sterke spillere kvalifisert. Det ble en spennende turnering der mange hadde mulighet til å nå finalen frem til siste parti, men naturligvis måtte noen dra det lengste strået.

Tusen takk for en flott turnering og start på årets Oslo sjakk, vi gratulerer de seks kvalifiserte spillerne og ønsker dere masse lykke til i finalen på Rådhuset!

© Copyright - Sjakkduell